Tussenstop Lima, na twee dagen Trujillo - Reisverslag uit Lima, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu Tussenstop Lima, na twee dagen Trujillo - Reisverslag uit Lima, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu

Tussenstop Lima, na twee dagen Trujillo

Door: Brupakaan

13 September 2007 | Peru, Lima

Formule 1 race ondertussen verteerd.
Eergisteren stonden de ruïnes van Chan Chan op het programma en een uitstapje naar de Stille Oceaan (Huanchaco). Chan Chan is vooral indrukwekkend door de uitgestrektheid (20km2). Voor de verplaatsing naar Huanchaco hebben we een microbus genomen, gevuld als een sardienenblikje maar toch nog ruimer dan de collectivo's (eerder een blikje tonijn, gevuld tot aan de rand). Het valt ons op dat er - zowel in de steden als op het platteland - weinig particuliere auto's rijden. De mensen maken meestal gebruik van het openbaar vervoer of de talloze taxi's (rammelbakken) die het straatbeeld vullen.
In Huanchaco belandden we per toeval in Club Colonial, een cafe-restaurant, om een koffietje te drinken. Bleek dat de señora (eigenares) Belgische is, franstalig. Gezellig gebabbeld. Tijdens onze wandeling op de dijk kregen we ruim de gelegenheid om een visser in zijn caballito de totora (een klein, eenpersoons bootje van riet) aan het werk te zien. Koude temperaturen lijken de Noord-Peruanen niet te deren, noch te water, noch te land.
Gisteren bezochten we de Huaca de la Luna, een tempel/piramide van rond het jaar 500 n.c. De goed bewaarde muurschildering toonden rituele executies.
's Avonds (22u) de nachtbus naar Lima genomen. Nu met een goede chauffeur.
We zitten nu op de luchthaven van Lima te wachten op onze vlucht (iets later dan voorzien) naar Cusco: Benieuwd wat het zuiden ons brengt.
BRUnoPAulKAthleenANnemie

• 13 September 2007 - 22:06

Ann:

he reizigers, ik kon niet slapen en dan is zo'n reisverslag hopelijk helpend om in dromenland te geraken... Hopelijk droom ik niet van sardienenblikjes...

• 14 September 2007 - 08:38

Mama:

Hopelijk verloopt de 2de helft even goed(alles is relatief)
    Geniet er maar van