Op weg naar Machu Picchu - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu Op weg naar Machu Picchu - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu

Op weg naar Machu Picchu

Door: Brupakaan

18 September 2007 | Peru, Aguas Calientes

Hallo iedereen,

We hadden ons vergist : de Inca's hebben wel internet.
We zijn vandaag met het treintje aangekomen in Aguas Calientes, het eindstation van het spoorlijntje, waarvan de enige bestaansreden is : de toeristen naar Machu Picchu brengen. Morgen is het dus zover : in alle vroegte vatten we de klim aan . We willen de zon zien opkomen boven de site (en de toeristen die uit Cuzco worden aangevoerd niet). De voorbije dagen hebben we in de Valle Sagrada doorgebracht : meer bepaald in Ollantaytambo. Die naam zegt jullie waarschijnlijk niets, maar er bevindt zich daar een prachtige Incavesting. Dat is tevens de enige plaats waar de Inca's echt de Spanjaarden hebben verslagen (al was de vreugde van korte duur). Van daaruit zijn we gisteren nog twee merkwaardige plaatsen gaan bekijken : een "proefstation" voor landbouw, door de Inca's aangelegd in cirkelvormige terrassen, en een zoutwinning uit dezelfde tijd, die thans nog wordt gebruikt. De verplaatsing over ruwe wegen deden we met een ingehuurde taxi : voor 80 sol (20 euro) wou hij het hele traject (plus wachttijden) met ons doen : 5 uur alles bij elkaar. We hebben nog iets geleerd: we vragen de taxichauffeurs op voorhand van traag te rijden, anders nemen we een andere. Ze beloven het, en verduiveld, ze doen het nog ook.
Van de hoogte voorlopig geen last meer : we zitten ook wat lager. Afwachten wat het donderdag wordt. Dan reizen we naar Puno, aan het Titicacameer. En dat ligt op 3.800 meter hoogte ...
BRUnoPAulKAthleenANnemie

• 18 September 2007 - 08:21

Jelle:

Hoikes,
    Ziet er allemaal weer heel avontuurlijk uit! Veel succes op de hoogtes daar. Op vakantie en zelfs op hoogtestage terwijl. Ze gaan jullie hier nimeer kunnen volgen binnen enkele weken.. Al zullen jullie daar niet van wakker liggen nu zeker?
    Als je nog een inca tegenkomt, doe hem de groeten! ;-)

• 18 September 2007 - 12:05

Joren:

Op voorhand aan de taxichauffeur vragen om traag te rijden... In Europa doet volgens mij niemand dat, want die meters lopen zelfs als ge stil sta in zo'n taxi. Maar veiligheid boven alles denk ik zo.
    doe het Titicacameer de groeten van mij, want ik heb daar eens iets over gelezen ;-)

groeten Joren

• 18 September 2007 - 12:06

Joren:

ah ja, en vergeet nooit dat het 's nachts veel kouder is dan buiten he!!!!

• 18 September 2007 - 18:50

Annelies:

ik wil de zon zien opkomen in cusco is dus vanaf nu niet alleen meer voor Johan Verminnen ......
    maar ik denk dat die zon aan het titicacameer ook wel iets heeft, ik ben zo benieuwd ......
    geniet voor ons mee hé!
    luc en annelies

• 19 September 2007 - 05:55

Jacqueline:

Hoi Annemie en Paul, het is daar wel een hele belevenis zulle maar volgens mij wel vermoeiend maar dat hoort erbij hé, ja oma zijn het voelt goed,Katho en Nore stellen het goed.Groetjes ook aan Bruno en Kathleen.

• 19 September 2007 - 17:38

Marjan En Harry:

Schitterende verslagjes mannen , 't is alsof we er ook zijn . Reizen om te leren herken ik daarin en zo moet het ook zijn . Wij zijn weer stilletjes aan het afkicken van 14 dagen provence In le lit qui danse was het weer formidabel hoe kan het ook anders met zo een gastvrouw en gastheer. We zaten weer in een tof groepje en tijdens de "table d 'hote zijn er weer serieuze lappen afgegaan. Zowel ik als Jo hebben geprobeert de mop van de dove en den blinde die op jacht gingen te vertellen maar helaas Er is er maar één die dat kan en dat is Bruno Ge moet die dringend nog eens komen vertellen of anders komen we allemaal ne keer naar den Herault;
    Wij hebben dit jaar de Ventoux te voet beklommen via de GR routes, een onvergetelijke ervaring maar natuurlijk niks tegen jullie Machu Pichu beklimming van vandaag;
    Blijf maar schrijven en maak maar veel fotos . We zijn benieuwd
    Allee blijf genieten en wij blijven volgen

Marjan en Harry

• 19 September 2007 - 17:40

Harry:

tussen haakjes tot wanneer blijven jullie weg en wanneer zijn jullie nog eens in den Herault ?

• 20 September 2007 - 06:51

Jelle:

Vanaf vandaag is het schijnbaar ook oppassen voor inslaande mysterieuze meteorieten, lees ik in de krant. Vergeet dus niet op tijd eens naar boven te kijken. Raar land.. Peru..
    Machu Picchu lijkt me wel iets als naam van een plaatsje om te wonen. Woonplaats? Machu Picchu. Klinkt mooi. Beter dan Itegem.

• 20 September 2007 - 08:10

Lia:

Geweldig die verslagen, alsof ikzelf er terug bij ben. Begin alvast maar mate de coca te drinken, op 3800 m hoogte voel je 't wel. Nog veel reisgenot!

• 20 September 2007 - 15:16

CC De Werft:

Wat een avontuur! Geniet ervan!
    Het Werft-team