Hoog, hoger, hoogst - Reisverslag uit Cusco, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu Hoog, hoger, hoogst - Reisverslag uit Cusco, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu

Hoog, hoger, hoogst

Door: Brupakaan

15 September 2007 | Peru, Cusco

Panoramische vlucht gehad naar Cusco, over de Andes. Kale bergen, diepe dalen, besneeuwde bergtoppen, spectaculaire landing tussen de bergen. Goede piloot!
Cusco zelf is een prachtige stad, groot en toch knus, met smalle straatjes, stijgend en dalend. Het contrast met het Noorden is groot. Boven vrijwel geen toeristen, hier lopen ze in drommen door de straten en rijden ze met bussen af en aan. Meer toeristen betekent ook meer betalen, voor dezelfde dingen: vervoer, eten, ... De hoogte speelt ons toch wel parten. 3300 meter is inderdaad niet niks. We hijgen iets sneller (vooral bergop, bergaf minder) hebben lichte hoofdpijn, kortom we voelen ons iets minder fit. Toch kon de hoogte ons niet weerhouden om het overbekende Sacsayhuaman (door de meeste toeristen uitgesproken als sexywoman, doe de test) te bezoeken. Hier werden de Spanjaarden bijna verslagen. Jammer dat het niet gelukt is.
Morgen trekken we de Valle Sagrada (de Heilige Vallei van de Inca's) in, op weg naar Machu Pichu. Of de Inca's al gebruik maakten van internet weten we niet. Dus 't zou even kunnen duren vooraleer we opnieuw kunnen berichten.
BRUnoPAulKAthleenANnemie

• 15 September 2007 - 08:15

Harry En Marjan:

dag Kathleen , dag bruno
    't ziet er daar formidabel uit
    wij volgen vanaf nu want we zijn net terug van de LIt Qui Danse
    Het was weer memorabel
    Later meer

• 16 September 2007 - 14:39

Jo&Ann:

Dag Bruno en Kathleen,
    Via Harry hebben we je gegevens ontvangen.Vanaf nu volgen we jullie op de voet en hopen jullie snel te zien in de ....Herault!

• 17 September 2007 - 19:01

Jurgen,Effie,Tiebe:

Hoi Kathleen en Bruno,
    Prachtig.
    PS: den Harry was weer ni te doen in Le Lit Qui Danse. By the way : is daar ook nen Herault ??
    Tot later

• 17 September 2007 - 20:14

Inès:

Hoihoi,

Ik ben wel stiekem jaloers op jullie hoor.. Moet prachtig zijn !!

Groetjes

Inès