Verbazingwekkend Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu Verbazingwekkend Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu

Verbazingwekkend Lima!

Door: Brupakaan

30 September 2007 | Peru, Lima

Verbazingwekkend, inderdaad. De zon schijnt in Lima!!! Een heel ander zicht, een heel andere sfeer ook.
Tijdens ons laatste avondmaal in Arequipa hebben we cuy gegeten. Alhoewel behoorlijk indrukwekkend als zo'n guinees biggetje met kop en al uitgestrekt op je bord ligt, is er letterlijk en figuurlijk niet zo veel aan. Maar Peru bezoeken zonder deze nationale 'lekkernij' te eten, dat kon niet. Van onze laatste dag in Arequipa hebben we nog volop genoten. Rustig rondslenteren, winkeltje in, winkeltje uit, iets drinken op een zonovergoten terras, een stukje eten, rondslenteren, ... Met toch een minder aangename prik. We begrijpen nog altijd niet hoe het kan, maar het kan dus. Terwijl we zaten te eten, slaagde iemand er in om onze dagrugzak te ontvreemden, ondanks het feit dat die vrijwel tegen de muur en tussen onze benen stond. Gelukkig was er een bijzonder alerte tafelafruimer die de onverlaat nog net te pakken kreeg en ons de rugzak terug overhandigde. De waarschijnlijk onderbetaalde jongeman weigerde zelfs de fooi die we hem wilden toestoppen. Toch nog naieve toeristen? Toch zal dit incident onze algemene en heel positieve indruk van Peru niet aantasten.
Kortom, een dagje afkikken van het rondtrekken, volop zonneënergie opdoen voor de laatste grijze dagen in Lima, dachten we. Maar dat bleek dus niet echt nodig.
Alhoewel het gisteren nog wel grijs was, met een waterzonnetje. We zijn van Barranco naar Miraflores gewandeld en terug. En we hebben nog snel een 'Huaca' meegepikt, die van Pucllana, midden in de stad gelegen. Veel kleiner dan de Huaca de la Luna in de buurt van Trujillo, maar toch de moeite waard om te bezoeken. We hebben er ook kennis gemaakt met de lokale versie van John Massis, de bodybuilders van Bouncer Lima. Ze hadden de opdracht om als bodyguard een aantal internationale artiesten te begeleiden (beschermen) die hier zijn om geld in te zamelen voor de slachtoffers van de aardbeving van augustus. Indrukwekkende spierballen. En wij die eerst nog dachten dat ze reclame stonden te maken voor springkastelen (Bumpa Bouncer).
Onze laatste dag in Lima en Peru ronden we af met een tweede bezoek aan het historisch centrum. Straks nog even terug naar ons hotel 'Safe in Lima' om onze spullen op te pikken en om door Enrique, zowat onze vaste chauffeur hier, naar de luchthaven gebracht te worden, waar we om 19u50 opstijgen. De thuisvlucht. 't Is mooi, heel mooi geweest.
Entonces, viva el Peru en hasta la vista!
BRUnoPAulKAthleenANnemie

• 01 Oktober 2007 - 17:37

Ann:

hopelijk intussen goed aangekomen in ons grijze landje... welkom thuis!!!

• 04 Oktober 2007 - 08:52

Hilde:

Prettige thuiskomst

• 04 Oktober 2007 - 12:05

Jolien En Matthias:

ik hoop dat jullie het leuk vonden in Peru.
    Hier in België was het veel saaier dan in Peru.

Basisschool De Wijngaard 3de graad

• 04 Oktober 2007 - 12:14

3de Graad:

Het zal wel niet echt leuk zijn om zo'n varkentje met kop te eten.
    Het klinkt niet erg smakkelijk.
    Het zal niet leuk zijn geweest dat je bestolen werd.
    De laatste dagen met dat grijze weertje zal het ook wat minder leuk zijn geweest.
    Bumpa Bouncer is wel een rare naam die je hier niet zou horen.

Groetjes Sofie,Talia,Anne-Marie

• 04 Oktober 2007 - 12:19

Malou, Eli:

Wij zijn op onze school ook met een project over Peru gestart! Heel leuk onderwerp! We vonden het heel erg van jullie rugzak, maar het is wel vriendelijk van die man.
    vriendelijke groeten van Eli & Malou
    van de Wijngaard.