Terug aan de kust - Reisverslag uit Trujillo, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu Terug aan de kust - Reisverslag uit Trujillo, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu

Terug aan de kust

Door: Brupakaan

10 September 2007 | Peru, Trujillo

Het hospedaje in Lamud en het kille klimaat veroorzaakten een kleine aanpassing van ons voorziene tijdsschema. Na het bezoek aan de sites Karíja en La ciudad de los muertos, beide vanuit Lamud, kozen we een dag vroeger dan voorzien voor Tingo, onze uitvalsbasis voor het 'fortaleza' van Kuelap. Daarvoor moesten we eerst terug naar Chachapoyas, om van daaruit een 'carro' te nemen naar Tingo. Veel hotelkeuze is daar niet. En we hebben de goede gemaakt: Estancia Chillo. Een aanrader! Op hun site krijg je een goed beeld van de plaatsen die we in het noorden bezocht hebben: www.estanciachillo.com. Op onze foto's zal het wachten zijn tot we terug in Belgie zijn. Foto's op brupakaan zetten is hier net te moeilijk.
Zondag zijn we dan terug gekeerd naar - jawel - Chachapoyas om de nachtbus te nemen naar Trujillo. Maar eerst hebben we nog een mooie wandeling gemaakt van Levanto naar Chachapoyas, langs een orgineel Incapad door de Andes. Vijf uur gewandeld.
De busrit naar Trujillo is het best te omschrijven als een Formule1 -race. Wat er mis was met de chauffeur, weten we niet, maar we waren echt opgelucht dat we in Trujillo van de bus konden stappen en niet vroeger in een of ander ravijn.
Trujillo is een bijzonder levendige stad, met een prachtige 'Plaza de Armas' en mooie koloniale gebouwen.
Nu rest ons nog een lekkere maaltijd. Dat die lekker zal zijn, daar twijfelen we niet aan. Het probleem is de keuze: een menu van 4 soles (=1 EUR) of eten á la carte, maar dan loopt de prijs al snel op tot een euro of 3.

BRUnoPAulKAthleenANnemie

• 11 September 2007 - 06:12

Jelle:

Mooi mooi.. kijk es aan.. Het gaat er weer allemaal goed precies. Meer moet het niet zijn zeker? Hopelijk blijft alles daar zo goed meevallen en blijven de chauffeurs allemaal op de baan.
    Wat het eten betreft, wij zitten tegenwoordig bijna aan 3 euro voor een drankje. Of een goeie Bicky burger.

• 11 September 2007 - 06:29

Frie :

Het is plezant jullie zo te volgen en weten dat alles OK is.
    Hier is ook alles OK.

Nog vele groetjes en geniet ervan.

Frie en Patrick

• 11 September 2007 - 14:30

Ivo:

Eten à la carte voor 3 euro? Oei, oei. Zie maar dat je nog wat centen overhoudt om de bus te betalen!!
    't Schijnt dat hier eindelijk wat meer optimisme klinkt in de weersverwachtingen.

• 11 September 2007 - 16:42

Ann Da Belgica:

ik zou dan toch voor de menu van 1 euro gaan, ge hebt kleinkinderen die ook nog op een erfenis wachten he! ;)

enfin, geniet van de reis, ge hebt dat verdiend! (zeggen ze dan he)

in ieder geval gedetailleerde toffe verslagen

tof!!!

• 11 September 2007 - 21:50

Ann:

Ja, zeg, maak ons maar jaloers.... al gun ik het jullie he! ik hoopte ook al op foto's, maar nu hebben we een reden om op bezoek te komen achteraf... - een menu is dan ok voor mij... doei!

• 12 September 2007 - 09:49

Joren:

eigenlijk is het wel mooi om zo ne keer te weten wat men ouders aan het doen zijn. ik kan hier beter volgen dan wanneer ze in Frankrijk of thuis zijn. Nu weet ik tenminste waar ze uithangen ;-)))

groeten Joren

• 12 September 2007 - 20:10

Annelies:

volgens mij heeft annemie al wat angsten uitgestaan in die bus, niet?
    hou het wel veilig hé! zorg dat je heel terug komt .....
    groetjes,
    luc en annelies

• 13 September 2007 - 14:57

Mama:

Blij jullie eerste verhaal te kunnen lezen.Geniet ervan en tot een volgende bericht