Transportes - Reisverslag uit Chachapoyas, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu Transportes - Reisverslag uit Chachapoyas, Peru van brupakaan - WaarBenJij.nu

Transportes

Door: Brupakaan

06 September 2007 | Peru, Chachapoyas

Hallo,

We zitten nu in de regio Chachapoyas. Gisteren in Chiclayo hebben we het schitterende museum "Tumbes reales" bezocht in Lambayeque, 10 km buiten de stad. Hier zie je de vondsten uit een prachtige intacte graftombe van een koning uit het Moche tijdperk. Indrukwekkend ! Daarna nog naar de pyramides in Tucume gaan kijken : in de vlakke zon en flink verbrand. Tenslotte, om de dag wat rustig af te sluiten, een wandelingetje en een terrasje aan zee.
Alle verplaatsingen met collectivo, minibus of taxi.
Om 20.00 u 's avonds hebben we dan de nachtbus genomen naar Chachapuyas. Een prachtige moderne bus, maar de wegen zijn dat iets minder. Veel gehobbel dus. Om 5 uur 's morgens sta je dan in Chachapoyas, de hele stad slaapt, behalve alle chauffeurs van echte, collectieve, would-be en valse taxi's, die hopen een sol te verdienen aan de net aangekomen toeristen. We hebben zo'n collectivo op de kop getikt, die ons naar Lamud ging brengen, een dorpje hoog in de bergen, dat ons was aangeraden als uitvalsbasis voor de verkenning van de streek. De rit was in kilometers niet ver, maar je moest wel eerst 1000 meter dalen (in hoogte) en ze dan opnieuw stijgen langs een onverharde weg langs duizelingwekkende ravijnen. De chauffeur reed om te beginnen al veel te hard, had een lekke band, herstelde die, had een discussie met de passagiers van een mimibusje dat in panne stond, pikte nog een oud indiaans moedertje op die erop stond om in de koffer bij onze rugzakken te gaan zitten hoewel Paul had aangeboden dat te doen, deed het moedertje weer uitstappen toen een collega hem verwittigde dat er verderop politiecontrole was, moest stoppen aan die controle, kreeg een proces-verbaal (waarom weten we niet, waarschijnlijk met niets in orde), reed nog wat harder en leverde ons veilig en vooral opgelucht af aan ons hotel.
Nadien hebben we vandaag twee oude sites gaan bekijken, weer met eem ingehuurde chauffeur, die ook wat gids heeft gespeeld. Het waren ook twee grote wandelingen.
Kortom, we zitten nu in het gebied waar de Amazone en de Andes elkaar ontmoeten.

BRUnoPAulKAthleenANnemie

• 08 September 2007 - 15:03

Ann:

Hoi! Jullie verslagen lezen, doet dromen van reizen - weg uit dit grijze landje - waar het busvervoer dan wel ok is... maar de zon ons wat in de steek laat. Het reisverslag van de rit met de collectivo doet me terug aan Viëtnam denken - het is al een evenement op zich he! Geniet goed en bedankt voor jullie boeiende verslagen he! Daaag!

• 09 September 2007 - 07:40

Stine En Steven:

Buenos días!
    Zo te lezen hebben jullie het daar ontzettend naar jullie zin! Zo hoort het te zijn. Het is enorm boeiend om jullie verslagen te lezen. We kunnen het ons zo inbeelden. Wat die vertragingen betreffen, dat is inderdaad normaal met die Latijns-Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Trek het jullie niet aan, dit zal nog voorvallen. Nu jullie naar het Amazone-gebied trekken, staat het parc Manu op jullie to-do-lijstje? Is naar het 't schijnt ook een echte aanrader. Alleszins, het gaat jullie goed en we zijn al benieuwd naar de eerste foto's!

• 10 September 2007 - 12:58

Nadine:

en wij hier maar werken en werken en werken....