Terug van Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van brupakaan - WaarBenJij.nu Terug van Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van brupakaan - WaarBenJij.nu

Terug van Halong Bay

Door: Brupakaan

19 Januari 2010 | Vietnam, Hanoi

Zo, dinsdagavond en we zijn terug in Hanoi. Een schitterende driedaagse uitstap gehad naar de weergaloze Baai van Halong. Eerste nacht op de boot, een naar het model van een Chinese jonk gebouwd vaartuig, de tweede nacht in een prachtig, naar onze normen een wat te mooi, hotel op Cat Ba Eiland, het grootste van de zowat 2000 eilanden in de baai. Prachtig weer, steeds zonnig, en zo'n 20 à 25 graden. Uitstekende restaurants, zowel op de boot als op het eiland, vriendelijke en behulpzame mensen, vooral het gewone personeel, hardwerkend, weinig betaald, maar o zo vriendelijk. Voor het enige minpunt werd weer gezorgd door onze hotelmanager, de onvermijdelijke "my hotel" Tony, die ons de trip verkocht heeft, en ons foto's toonde van een andere boot dan degene waarop we uiteindelijk terechtkwamen, uiteraard een mindere klasse, wat resulteerde in een veel kleinere en minder luxueuze kajuit dan degene waarop we gerekend hadden. (of misschien hadden we er niet echt op gerekend, Tony kennende)
Toevallig gebeurde de terugreis vandaag op "The White Dolphin", het schip waarop we hadden moeten slapen, en dus konden we het verschil zien, en dat was niet min. Maar kom, alles bij elkaar blijft het een onvergetelijke uitstap.
Morgenavond vertrekken we met de nachttrein naar Sapa, in de bergen dicht bij de Chinese grens. Ook een trip van Tony. We hopen er het beste van. Maar eens te meer blijkt dat onze leuze "Wat we zelf doen, doen we beter" nog zo slecht niet is, en onze afkeer van georganiseerde reizen of uitstappen is er niet door verminderd.

• 19 Januari 2010 - 15:07

Jos Acke:

En hoe is ht met de taal?
    Geniet maar verder

• 19 Januari 2010 - 19:26

Ann:

Oh ja, daar is het prachtig he!!!!

• 19 Januari 2010 - 20:48

Rogier En Kim:

Vergeet Tony, kies voor Sawadee :-)

Veel plezier en idd straks alles lekker zelf regelen. Tamusement!

• 20 Januari 2010 - 08:05

San:

Mooie sfeer foto! Ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan in de bergen ...

• 21 Januari 2010 - 10:20

Mit Van Rik Bevers:

Hoi Annemie en aanhangers,

Eindelijk gelukt op jullie site te geraken. Thuis ging het niet.
    Ik lees dat jullie het wel naar jullie zin hebben daar. Genieten dus maar. Ons Marie zit thuis met een zenuwontsteking in haar hoofd, dus speel ik maar wat poetsvrouw hier. Ik ben daar wel bekwaam voor. Ons Kim ligt in ziekenhuis, mag niet meer werken voor haar bevalling. Verder is hier alles normaal (hééééél druk). Ik wacht op een reactie van jullie.

Groetjes,
    May