Eerst even vervolledigen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van brupakaan - WaarBenJij.nu Eerst even vervolledigen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van brupakaan - WaarBenJij.nu

Eerst even vervolledigen

Door: Brupakaan

18 Januari 2010 | Vietnam, Hanoi

Zondag, te snel een eind moeten maken aan mijn schrijfsel. De bus naar Ha Long Bay stond voor de deur. En wachten, in Vietnam...

Even vervolledigen dus, wat vrijdag en zaterdag betreft. Het kleine probleempje bij het inchecken is toch wel de moeite waard om te vertellen. We werden, zoals afgesproken, keurig afgehaald op de luchthaven. De ontvangst door Tony, de manager 'my hotel' zoals hij steevast herhaalt, bracht ons onmiddellijk in de Vietnamese realiteit. Hij vond het heel spijtig, maar hij had voor vrijdagavond maar één kamer beschikbaar. Een familie van zes, die vrijdag naar Sapa zou vertrekken, was ziek geworden. Iets verkeerd gegeten, ergens op de straat, vulde hij aan. En hij kon die zieke mensen toch niet op de straat gooien. Maar - wie had anders verwacht, wij zeker niet, te meer omdat we een soortgelijk verhaal over het hotel al gelezen hadden - hij had een oplossing. Er was een kamer beschikbaar in een ander hotel - five minutes walk - dat ook van hem was en daar was wel een kamer vrij. Zaterdag zouden we allemaal in Queen of Hearts, zijn hotel, kunnen overnachten. Genereus als hij is, bood hij zelfs aan om twee kamers te nemen in 'zijn' andere hotel. Wat we, na de bezichtiging van de kamers, ook gedaan hebben.
De kamers in 'zijn' andere hotel waren wel OK, maar net iets minder dan die in Queen of Hearts. Gelukkig offreerde gulle Tony ons een 'discount': 30 dollar per kamer ipv 35. Voor die ene nacht in 'zijn' andere hotel, wel te verstaan.

Zaterdag hebben we, zoals reeds verteld, een leuke dag gehad in het oude stadsgedeelte van Hanoi. Om alles vlot te laten verlopen, hebben we ons 's avonds door Tony laten verleiden om via hem een trip naar Ha Long Bay (zondag tot dinsdag)en Sapa (woensdagnacht tot zaterdagmorgen)te boeken. We zijn nieuwsgierig naar wat we zullen krijgen. Wat we al wel geleerd hebben tijdens ons nog korte verblijf hier: If you are in Vietnam, don't expect the things to be as you think they are or should be. Maar we genieten!

• 18 Januari 2010 - 12:54

Patrick En Frie:

Bedankt voor het juiste adres. Nu kunnen we tenminste volgen.
    We vinden het wel plezant jullie stappen op de voet te kunnen volgen.
    Bij ons is het wel op een ander nive

• 18 Januari 2010 - 12:59

Patrick En Frie:

Woops ons antwoord was al weg. Ik wou dus zeggen "if you are in Belgium,don't expect the things to be as you thinck they are or should be", maar dan wel niet zo uitgesproken.

• 18 Januari 2010 - 18:48

Jacqueline & Jean:

Blij te horen dat jullie het goed maken.
    Lijkt me wel spannend zo'n Fawlty Towers gevoel ! Daar kwam gewoonlijk ook alles terug op zijn pootjes ? Amuseer jullie.

Groetjes

• 18 Januari 2010 - 21:47

Ann :

Zalig dat we jullie nu kunnen volgen. Wat zo'n omkering van 2 lettertjes toch aan chaos kan teweeg brengen he.
    En ik voel me precies 10 jaar jonger ;-) Geniet maar van de immer lachende Viëtnamesen! xxx

• 19 Januari 2010 - 08:53

Liliane En Fred:

We hebben even gekeken omdat we dachten dat jullie nog in Parijs aan 't staken waren. Kunnen jullie een foto van de dames met mondmasker op site plaatsen? We kunnen deze dan op computer zetten als bureaublad. Grapje.
    De lucht is hier misschien beter, maar alleszins kouder. Doe Tony de groeten in Hà-Noi. Kunnen jullie alvast reserveren voor ons ? Wel twee kamers hé ! En wij maar werken ... Nog veel gezellige avonturen !

• 19 Januari 2010 - 13:43

Jelle:

Mooi mooi, special price for you!! only 30 dollars.
    Hopelijk wordt de volgende trip naar Sapa ook zo boeiend.. In elk geval het amusement daar, en geniet dan maar heel rustig verder!!!